Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Slider
  • /Αποφάσεις Γενικής Συνέλευσης Συλλόγου “Ο Περικλής”

Αποφάσεις Γενικής Συνέλευσης Συλλόγου “Ο Περικλής”

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Γ.Σ.  Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Περικλής»

της 3ης Ιουνίου 2015

 1. Πεπραγμένα ΔΟΕ: H Γ.Σ. καταψηφίζει τα πεπραγμένα της ΔΟΕ.

 2. Οικονομικά ΔΟΕ – συνδρομή

Εκφράζουμε την έντονη διαφωνία μας με τη γενικότερη διαχείριση των οικονομικών της ΔΟΕ και συνακόλουθα με το ύψος της συνδρομής στην Ομοσπονδία.

Οι συγκεκριμένες θέσεις του Συλλόγου μας διαμορφώνονται ως εξής :

1)   Το ύψος της συνδρομής των συναδέλφων που καταβάλλεται στη ΔΟΕ πρέπει να μειωθεί

2)     Η μείωση των εξόδων της ΔΟΕ μπορεί να προέλθει μεταξύ άλλων από : την αποζημίωση των μελών της ΔΟΕ για όλα τα έξοδά τους με βάση αποδείξεις και την καθιέρωση ανώτατου πλαφόν.

3)    Επισημαίνουμε ότι στόχος μας είναι να μπει μια τάξη και μια σωστότερη διαχείριση στα οικονομικά της Ομοσπονδίας, να ενισχυθεί η αγωνιστική συσπείρωση, η ταξική ενότητα, η συμμετοχή και όχι να αποδυναμωθεί το συνδικάτο στις δύσκολες ώρες που περνάμε. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι απαραίτητο να σταματήσει κάθε σκέψη για χρηματοδότηση του ΙΠΕΜ ΔΟΕ μέσω ΕΣΠΑ, ευρωπαϊκών ή κρατικών προγραμμάτων.

  Πρόγραμμα αιτημάτων και διεκδικήσεων για την εκπαίδευση – Πρόγραμμα δράσης

1. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία.

2. Σχέση συνταξιοδοτήσεων και προσλήψεων 1:1. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στο όνειδος της απλήρωτης εθελοντικής εργασίας, στα κοινωφελή προγράμματα και την ωρομισθία, στα προγράμματα ΕΣΠΑ.

 

3. Κατάργηση συνολικά με νομοθετική ρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. Άμεση απόδοση των κονδυλίων για την εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης σε λειτουργικές δαπάνες.

4. Αποκατάσταση των δομών της δημόσιας εκπαίδευσης, αποκατάσταση των εργασιακών και οικονομικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

– Ακώλυτη  βαθμολογική  και μισθολογική  εξέλιξη και άμεσο ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών. Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, υπεράσπιση των ασφαλιστικών κατακτήσεων με κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας 4ετίας. Επαναφορά του μισθού των νεοδιόριστων και των χαμηλότερων βαθμών στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο/βαθμολόγιο.

Ανάκληση των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

-Να αποσυρθεί η πρόταση του Υπουργείου για τη συνολική ανάκληση των μετατάξεων. Σύσταση οργανικών θέσεων, κατάργηση του ν.4172, έλεγχος των μετατάξεων, δίκαιη λύση για τις κοινές ειδικότητες.

  Ολοκληρωμένο σχέδιο για το ριζικό αναπροσανατολισμό και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου: χρειαζόμαστε ένα νέο μορφωτικό/κοινωνικό σχέδιο για το δημόσιο δωρεάν σχολείο – αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής ριζικής κοινωνικής και εκπαιδευτικής χειραφέτησης

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο. Ίδρυση νηπιαγωγείων, διορισμοί νηπιαγωγών.

Κρατικό πιστοποιητικό, γλωσσομάθειας για Αγγλικά

 Πειραματικά σχολεία που θα εναλλάσσονται σε αυτό το ρόλο ανά διετία – τριετία, ώστε να δοκιμάζονται νέες παιδαγωγικές μέθοδοι σε πραγματικό και όχι κατασκευασμένο μαθητικό δυναμικό.

Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ.

Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να αντιστοιχούν στο στόχο της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης όλου του μαθητικού πληθυσμού.

Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και τις ανάγκες της ικανό  να στεγάσει ζώνη ελεύθερων δραστηριοτήτων με μόνιμο προσωπικό (εκπαιδευτικοί, φύλακες, κλπ.) όλες εκείνες τις αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες που οι γονείς αδυνατούν πια να προσφέρουν στα παιδιά τους.

Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Με προγραμματισμό / αποτίμηση του διδακτικού έργου σε τοπικά/κεντρικά αιρετά συλλογικά όργανα.

Αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, περιεχομένου και στόχων της μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα νηπιαγωγών και τις καθηγητικές σχολές. Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών σε αντίστοιχη κατεύθυνση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

  Για την προσχολική αγωγή

Το Νηπιαγωγείο επιτελεί έργο αποφασιστικής σημασίας για την ποιοτική αναβάθμιση όλης της εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου.  Απαιτούμε την εφαρμογή του διατάγματος αρ. 68/1896 «Περί συστάσεως νηπιαγωγείων» και το  νόμο 3518/2006 για την ενός έτους υποχρεωτική προσχολική αγωγή μέχρι σήμερα το αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή είναι βασικό και αδιαπραγμάτευτο.

Επίσης θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εκπονηθεί το συντομότερο δυνατό, ένα οργανωμένο και μελετημένο σχέδιο για το Νηπιαγωγείο (που έχει διακριτό ρόλο από τους παιδικούς σταθμούς) το οποίο θα παρέχει ποιοτική εκπαίδευση και θα εξασφαλίζει στους νηπιαγωγούς ποιοτικές συνθήκες εργασίας με νομοθετικά κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα (ωράριο – οργανικές θέσεις).

ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ, ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Διεκδικούμε:

Ισότιμη μεταχείριση των αναπληρωτών ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 σε σχέση με τους ΠΕ61 και ΠΕ71.

Διορισμός ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, δάσκαλοι μητρικής γλώσσας) έτσι ώστε να υποστηριχθεί ουσιαστικά η πρώιμη παρέμβαση και το εκπαιδευτικό έργο

Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί νοσηλευτές) Εισαγωγή του θεσμού του σχολικού βοηθού για τα Νηπιαγωγεία.

ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Κατοχύρωση και εξειδίκευση του ωραρίου των νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν. 4115/2013,  λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν.

Κάθε 45΄ να υπολογίζονται ως διδακτική ώρα

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ –ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ

Ευέλικτα και παιδοκεντρικά αναλυτικά προγράμματα σπουδών, στην κατεύθυνση της κριτικής ριζοσπαστικής παιδαγωγικής.

Να συμπεριληφθεί και η ειδική αγωγή ως αναπόσπαστο μέρος της γενικής αγωγής

Να γίνει αναδιαμόρφωση του ΠΔ200/98 και ψηφιακή κωδικοποίηση όλης της νομοθεσίας

ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ-ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ-ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Λύση του κτιριακού προβλήματος των νηπιαγωγείων με εξασφάλιση κατάλληλων κτιριακών υποδομών για όλα τα παιδιά οι οποίες να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και εκπαιδευτικές ανάγκες αυτής της ηλικίας. Αυστηρή τήρηση των προδιαγραφών και των κριτηρίων ασφαλείας του 

Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15

Λειτουργία όλων των ολοήμερων νηπιαγωγείων με κουζίνα, τραπεζαρία και χώρο χαλάρωσης, ξεχωριστό από την αίθουσα διδασκαλίας

Να αποδοθεί η οργανικότητα που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγείο ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών και αφού ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας κάποιων νηπιαγωγείων

Οχι στις καταργήσεις και τις συμπτύξεις σε νέα πολυθέσια ή πολυδύναμα νηπιαγωγεία, τα οποία, εκτός των άλλων προβλημάτων, είναι και κατά κύριο λόγο αντιπαιδαγωγικά  και επικίνδυνα  για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.

Μοριοδότηση των νηπιαγωγείων ανάλογα με τα μόρια που έχει και το όμορο δημοτικό σχολείο.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ  ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ  ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την αντικατάσταση του μονοπρόσωπου θεσμού του Σχολικού Συμβούλου με Ομάδα Υποστήριξης  Εκπαιδευτικού Έργου η οποία θα απαρτίζεται από Σύμβουλο του Εκπαιδευτικού (στην περίπτωση των Νηπιαγωγείων Νηπιαγωγό Γενικής και Ειδικής Αγωγής), Σχολικό Ψυχολόγο, Κοινωνικό Λειτουργό και Υπεύθυνους σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντικής αγωγής, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων κ.ά.).

Ε. Για την ειδική εκπαίδευση

Η Ειδική Εκπαίδευση πλήττεται χρόνια τώρα από τις ελλείψεις διορισμών, την ελαστική εργασία, το ψαλίδισμα μέχρι και την εξαφάνιση των κοινωνικών παροχών και θεραπειών των μαθητών με αναπηρία και την ιατρικοποίηση του χώρου.

Διεκδικούμε :

– Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του υπουργείου Παιδείας

-Γενναία αύξηση των δαπανών για την έγκαιρη παρέμβαση, την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση-την προστατευμένη εργασία.

-Εξοπλισμό όλων των ειδικών σχολείων με κατάλληλο και επαρκές εποπτικό, παιδαγωγικό και λογισμικό υλικό, προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών.

-Στελέχωση των ειδικών σχολείων με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες του εκπαιδευτικού,  ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, με μόνιμη σχέση εργασίας, με μαζικούς διορισμούς σε όλες τις βαθμίδες.

-Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων-διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμούς με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμό όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.  Κατάργηση της ωρομισθίας, της αναπλήρωσης με μειωμένο ωράριο και του θεσμού του αναπληρωτή από ΕΣΠΑ. Οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία να έχουν ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στις διαδικασίες πρόσληψης.

-Κατάργηση όλων εκείνων των διατάξεων των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, ν.4115/2013 άρθρο 39 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα στο χώρο της ειδικής αγωγής.

-Επαναλειτουργία των διδασκαλείων και καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης με κατεύθυνση την ειδική αγωγή και στη Β/βάθμια εκπαίδευση.

-Περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση, με τη χρηματοδότηση του υπουργείου, που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων ειδικής και τυπικής εκπαίδευσης, σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης και συνεκπαίδευσης, διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξατομικευμένης υποστήριξης.

-Οργάνωση και στελέχωση κέντρων πρώιμης παρέμβασης, για την υποστήριξη των παιδιών στην κρίσιμη ηλικία από 2 έως 4 ετών και των οικογενειών τους, είτε μέσω της εφαρμογής των προβλεπομένων στο ν.3699/2008, άρθρο 8, παρ.2 είτε μέσα από τον σχεδιασμό αυτόνομων δομών. Η πολιτική της πρόληψης πρέπει να ξεκινά από τη γέννηση των παιδιών.

-Ενίσχυση του προσωπικού των ΚΕΔΔΥ και ίδρυση νέων. Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ και απαλλαγή αυτών από διοικητικές αρμοδιότητες. Διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

-Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολείο και νηπιαγωγείο και βαθμίδα εκπαίδευσης.

-Ενίσχυση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης για τους μαθητές που την έχουν ανάγκη. Μαζικούς  διορισμούς εκπαιδευτικών. Δυνατότητα στήριξης των μαθητών καθόλη την διάρκεια της χρονιάς.

– μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα εφόσον φοιτούν μαθητές με εεα, (ν.3699, άρθρο 1, παρ. γ, εδάφ. ββ), επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου και των μεθόδων διδασκαλίας , ύπαρξη και χρήση κατάλληλων μέσων (υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή, πλούσιος εξοπλισμός, εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, σύγχρονα μέσα τεχνολογίας-κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό, κ.α.)

-Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ και Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια) και νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Διαχειριστικό έλεγχο των ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και μετατροπή τους σε δημόσιες.

-Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων διημέρευσης και αυτόνομης διαβίωσης.

-Πλήρη ασφαλιστική κάλυψη όλων των παιδιών που φοιτούν σε σχολεία ειδικής εκπαίδευσης ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες θεραπείας και υποστήριξης εκτός σχολικού πλαισίου.

-Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα καθώς και ενίσχυση των πρωτοβουλιών δημιουργίας συνεταιριστικών προεπαγγελματικών και  επαγγελματικών εργαστηρίων ΑμεΑ.

ΣΤ. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και εργασιακά δικαιώματα αναπληρωτών

Το δημόσιο σχολείο βρίσκεται σε κατάσταση διάλυσης και εξαιτίας της υποστελέχωσής του. Χιλιάδες παραιτήσεις εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση από τη μια πλευρά, μόλις μερικές δεκάδες διορισμοί από την άλλη κάτω από το βάρος των μνημονιακών πολιτικών που έχουν επιβάλλει εδώ και τέσσερα χρόνια μηδενικούς διορισμούς στο δημόσιο. Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση, με τη μονιμοποίηση του θεσμού του αναπληρωτή, επισφραγίζουν το μοντέλο του σχολείου της αγοράς, παγιώνοντας τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό με ταυτόχρονη απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση κάλυψής τους.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους – Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου

Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία Μονιμοποίηση των αναπληρωτών και όσων έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα διορισμού (επιτυχόντες, 24μηνο κ.ά.) –  Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ-Καμία συζήτηση για ατομικό φάκελο προσόντων στους διορισμούς

Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 και συνολικά αναγνώριση και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας όλων των συναδέλφων των συναδέλφων εφόσον έχει προσφερθεί σε δημόσια σχολεία ανεξαρτήτως βαθμίδας ή κλάδου.

Πλήρη διαφάνεια και έγκαιρη καταγραφή και κοινοποίηση των λειτουργικών κενών. Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο όπου προκύπτουν έκτακτες ανάγκες, με δωδεκάμηνες συμβάσεις και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Προσλήψεις μέσω του κρατικού προϋπολογισμού – κατάργηση των προγραμμάτων πρόσληψης μέσω των ευρωπαϊκών κονδυλίων ΕΣΠΑ. Κατάργηση της ωρομισθίας και της ελαστικής εργασίας. Πλήρη υπολογισμό ενσήμων σε ημέρες απεργίας, αναρρωτικές άδειες και άδειες εγκυμοσύνης. Προστασία της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με πλήρη καταβολή του μισθού τους και αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε περίπτωση επαπειλούμενης κύησης.

Καλούμε τη ΔΟΕ να ανταποκριθεί στο ρόλο της και να στηρίξει με κάθε μέσο το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων αναπληρωτών.