Free songs
  •  
  •  
  • Home
  • /Άρθρα
  • /Αναδιπλώνεται το ΥΠΑΙΘ σχετικά με την αξιολόγηση; (άρθρο του Ζ. Καψαλάκη)

Αναδιπλώνεται το ΥΠΑΙΘ σχετικά με την αξιολόγηση; (άρθρο του Ζ. Καψαλάκη)

Mε βάση άρθρο του Ζ. Καψαλάκη -που υπάρχει στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37- ο οποίος είναι  αιρετός σε υπηρεσιακό συμβούλιο στην Κρήτη και πρόσφατα παραιτηθείς διευθυντής λόγω της αξιολόγησης, εκφράζεται η άποψη του ότι αναδιπλώνεται το ΥΠΑΙΘ σχετικά με την αξιολόγηση. Είναι αυτονόητο ότι δε μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τη θέση του. Το βέβαιο είναι ότι  οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορούν να χαλάσουν τα σχέδια τους για την εφαρμογή της “αξιολόγησης”

ακολουθεί το άρθρο του Ζαχαρία Καψαλάκη:

Ολοκληρώθηκε πριν λίγο το τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο των σχολικών συμβούλων στην Αθήνα σχετικά με την αξιολόγηση.

Στο σεμινάριο αυτό συμμετείχαν και οι σχολικοί σύμβουλοι της Κρήτης και στο οποίο μάλιστα συμμετείχε και ο εκδηλώσας ενδιαφέρον παραίτησης σχολικός σύμβουλος της 1ης Περιφέρειας Ηρακλείου κ. Μανόλης Μηλιαράκης.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του “e-mesara.gr”, το Υπουργείο Παιδείας φάνηκε να αναδιπλώνεται σε πολλά σημεία σχετικά με τα όσα είχαν πει πριν λίγες βδομάδες στο αντίστοιχο σεμινάριο των Δ/νών Εκπ/σης και Περιφερειακών Δ/ντών. (http://www.e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37/908-ksekina-amesos-meta-to-pasxa-i-aksiologisi-ton-ekpaideftikon-den-einai-protapriliatiko)

Συγκεκριμένα, ενώ οι ίδιοι εισηγητές που στο πρώτο σεμινάριο ήταν απόλυτοι σε όλα τα θέμα που αφορούσαν την αξιολόγηση, τώρα φάνταζαν εντελώς διαφορετικοί.

Συγκεκριμένα στο σεμινάριο των σχολικών συμβούλων που έγινε το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα, ειπώθηκε ότι:

*          Καταβάλλεται μια τεράστια προσπάθεια να καταργηθεί η ποσόστωση στους εκπαιδευτικούς. Μάλιστα παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα έγγραφα με τα οποία το Υπουργείο Παιδείας ζητά από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης να εξαιρεθούν οι εκπαιδευτικοί από την ποσόστωση, προτάσσοντας διαφόρους λόγους.

*          Η αξιολόγηση (τουλάχιστον στην αρχική της μορφή) θα είναι προαιρετική και θα αφορά βασικά όσους θέλουν να γίνουν στελέχη της εκπαίδευσης (δεν θα μπορεί να γίνει στέλεχος εκπαίδευσης το 2015 κάποιος που δεν θα έχει αξιολογηθεί), να αλλάξουν βαθμό και βασικά όσους το επιθυμούν!

*          Δεν πρόκειται να υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών και ότι θα υπάρξει πολλαπλή επιμόρφωση σε όσους «δυσκολεύονται» για να παραμείνουν στην εκπαίδευση…

            Όλα τα παραπάνω, όπως εκτιμούν συνάδελφοι σχολικοί σύμβουλοι, φαίνεται να είναι απόρροια των αντιδράσεων της βάσης (και όχι της κορυφής) των εκπαιδευτικών, καθώς από το υπουργείο φοβούνται πλέον ότι μπορεί να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με αιχμή του δόρατος της παραιτήσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων, τις αντιδράσεις των Συλλόγων γονέων και τις αρνήσεις εκπαιδευτικών να στελεχώσουν σχολεία στα οποία οι Διευθυντές παραιτηθήκαν.

            Ακόμα φοβούνται αντιδράσεις σε βάρος των αξιολογητών και ουσιαστικά καταστροφικές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων. Και ένας από τους βασικούς λόγους που μετατέθηκε η εφαρμογή της αξιολόγησης για το Σεπτέμβρη, ήταν να υπάρξει προσπάθεια να «στρογγυλέψει» το θέμα της αξιολόγησης και να χρυσώσουν το χάπι στους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο εφαρμογής του μέτρου!